Programma Search4Talents

Het programma Search4Talents is een principe! Het biedt jobcoaches de mogelijkheid om deelnemers aan de projecten ten optimale te ondersteunen door het gebruik van methodes, principes en middelen die beschikbaar gesteld worden. De stichting gaat hiervoor intensieve samenwerkingsverbanden aan met individuele zelfstandige professionals, sociale ondernemingen en non-profitorganisaties gericht op de ondersteuning van mensen met een vermeende afstand tot de arbeidsmarkt. De gunstige voorwaarden moeten ervoor zorgen dat iedereen de kans krijgt om de afstand sterk te reduceren en op een andere wijze de arbeidsmarkt te gaan betreden.

Nieuwsgierig geworden naar de mogelijkheden? Het werkt namelijk ook andersom voor de projecten. Ook werkgevers met een actief beleid voor MVO en uit eigen beweging de maatschappelijke verantwoordelijkheid wensen te nemen, kunnen gebruik maken van het innovatieve platform. Zij kunnen vacatures online beschikbaar stellen. Deelnemers komen op deze wijze daardoor ook via kortere (directe) lijnen bij werkgevers terecht.

Het is altijd aan de jobcoach en/of de deelnemer zelf of de anonimiteit opgeheven wordt wanneer het aanbod interessant genoeg is. De (digitale) bescherming welke wordt geboden op deze wijze, geeft garantie voor echte kansen! De (zelfstandige) jobcoaches kunnen. voorafgaand aan het gebruik van b.v. het matchingplatform voor een project, een dagdeel training krijgen om het resultaat te vergroten.

Voor de stichting staat het als een paal boven water dat mensen met een hoge kwetsbaarheid, het recht op bescherming moeten hebben. Echter aan de andere kant ook de kans om actief te zijn op de arbeidsmarkt. De participatiewet een middel om “druk” te zetten op werkgevers. Maar hoe mooi is het als een werkgever zelf proactief invulling kan geven aan het hetgeen gesteld is in de wet? Hierover geven wij u graag nadere informatie.